ورود به حساب کاربری

هنوز اکانت ندارید؟ از اینجا ثبت نام کنید

قوانین و مقررات

الف بازار فروشگاهی اینترنتی است که کاربران می‌توانند جهت خرید محصولات موردنظر خود از آن استفاده نمایند. قوانین فروشگاه اینترنتی الف بازار به منظور شفافیت و حفظ حقوق خریدار و فروشنده می‌باشد و مطالعه و رعایت آن از سوی هر دو طرف الزامیست.

 

قوانین عمومی

کلیه قوانین، فرایند‌ها و رویه‌های الف بازار منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده می‌باشد و عضویت در سایت الف بازار از سوی کاربر به منزله آگاهی، پذیرش و رعایت این قوانین می باشد. چنانچه قوانین، رویه‌ها و خدمات الف بازار تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامی‌که کاربر از خدمات الف بازار استفاده می‌نماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی می‌باشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب می‌نماید.

 

کاربر

کاربر به شخصی اطلاق می‌شود که در سایت الف بازار ثبت نام کرده و اقدام به ثبت سفارش در فروشگاه اینترنتی می‌نماید. کاربران موظف هستند تا از صحت اطلاعات وارد شده در حین ثبت نام اطمینان حاصل کنند و الف بازار مسئولیتی در قبال مشکلات بوجود آمده در صورت ارائه اطلاعات اشتباه نمی پذیرد.

 

شرایط ثبت سفارش

در الف بازار تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند اما کاربر هم می بایست در هنگام انتخاب کالا به تمام مشخصات دقت کرده و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. لذا مسئولیت انتخاب کالا بر عهده کاربر می‌باشد و الف بازار هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت. همچنین تصویر ارائه شده از محصولات جهت کمک به خرید کاربران می باشد و در صورت تغییر ظاهر محصول از سمت تولید کننده، تصویر نمی تواند ملاک اعلام مغایرت محصول باشد.

 

افزودن کالا به سبد خرید به منزله ی رزرو کالای مربوطه نیست و در صورت به اتمام رسیدن کالا در حین ثبت سفارش، الف بازار مسئولیتی در قبال کالای به اتمام رسیده نخواهد داشت. همچنین تا پیش از ثبت نهایی سفارش، امکان بروز تغییر در قیمت محصولات یا به اتمام رسیدن بازه ی تخفیف کالا وجود دارد. به همین منظور کاربر موظف است قبل از ثبت نهایی سفارش فاکتور سفارش را بررسی و سپس عملیات پرداخت خود را انجام دهد.

 

پرداخت وجه سفارش به دو صورت امکان پذیر می‌باشد:

۱.پرداخت اینترنتی از طریق درگاه‌های بانکی موجود در سایت الف بازار

۲. پرداخت درب منزل (در حال حاضر این روش تنها برای مشتریان شهر تهران امکان پذیر می‌باشد.)

 

تغییر سفارش ها

در الف بازار تلاش بر این است که کالاهای ثبت شده در سفارشات بصورت کامل به کاربران تقدیم شود اما در صورت بروز مشکل در تامین یا موجودی کالاها، الف بازار این حق را برای خود محفوظ می دارد که کالای دارای مشکل را از سفارش حذف کرده و مراتب را از طریق پیامک، تماس یا ایمیل به کاربر اطلاع رسانی کند.

 

شرایط ارسال

الف بازار متعهد است که در روزهای کاری طی بازه های اعلام شده سفارش های ثبت شده را به دست کاربران خود برساند. در صورت بروز مشکل و عدم امکان ارسال سفارش بنا بر شرایط و حجم سفارش ها در بازه ی مشخص شده، الف بازار این حق را برای خود محفوظ می دارد که بازه ی ارسال را به نزدیک ترین بازه ی ممکن تغییر دهد و این مورد را به همراه بازه ی جدید از طریق تماس، پیامک یا ایمیل به اطلاع کاربر برساند.

 

در صورت عدم دریافت بسته توسط کاربر، بسته به الف بازار بازگشت داده می شود و بازه ی جدیدی برای ارسال با کاربر هماهنگ خواهد شد. لازم به ذکر است که در صورت عدم پاسخگویی کاربر، سفارش لغو شده و هزینه ی پرداخت شده کاربر طی حداکثر ۷۲ ساعت به شماره کارت اعلامی وی که می بایست به نام خود او باشد، عودت داده خواهد شد.

 

بازه ی مشخص شده در سایت برای شهرستان های دیگر به غیر از تهران، بازه ای است که بسته به پست تهران تحویل داده می شود و کاربر باید از طریق سایت شرکت پست و با استفاده از کد رهگیری مرسوله ی پستی، اقدام به پیگیری سفارش خود نماید.

 

مسئولیت صحت آدرس و اطلاعات وارد شده در سفارش بر عهده ی کاربر می باشد و چنانچه کاربر در ثبت آدرس یا کد پستی دچار اشتباه شده باشد، هزینه ی ارسال مجدد بسته به آدرس صحیح بر عهده ی کاربر می باشد.

 

روز کاری

روز‌های کاری الف بازار شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ می‌باشد. همچنین در روزهای تعطیل رسمی الف بازار نیز تعطیل است.

 

شرایط تحویل و ارائه کالا

چک کردن مرسوله

کاربر موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک الف بازار یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری کند. در صورت دریافت بسته های پستی که دارای مشکل ظاهری هستند، بررسی تنها با داشتن صورت جلسه ی بسته ی پستی امکان پذیر خواهد بود.

 

قوانین و محدودیت‌های بهداشتی

از آنجا که الف بازار تابع ضوابط و قوانین وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هستند بعد از باز شدن درب محصول و یا لفاف پلاستیکی آن یا مخدوش شدن پلمپ‌های نصب شده بر روی محصول به هیچ عنوان محصول مرجوع و یا تعویض نمی‌شود.

 

شرایط عمومی‌ بازگشت کالا

ضمانت بازگشت ۷ روزه کالا یکی از خدماتی می‌باشد که الف بازار برای رفاه حال کاربران خود در نظر گرفته است.

کاربر موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک الف بازار یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید. در صورت دریافت بسته های پستی که دارای مشکل ظاهری هستند، بررسی تنها با داشتن صورت جلسه ی بسته ی پستی امکان پذیر خواهد بود.

هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل و ... مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا می‌شود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تاریخ انقضا، تطابق کالا با سفارش و سایر موارد توجه فرمایید.

پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط کاربر را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورت صحت کالا و مشکل اعلام شده، کالا تعویض یا وجه آن عودت داده می‌شود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.

بازگشت کالا صرفا با اطلاع رسانی به پشتیبانی و تایید ایشان امکان پذیر می باشد، توجه داشته باشید هر گونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی بر عهده ی کاربر می باشد.

روند دریافت کالای مرجوعی در تهران از سمت پیک الف بازار انجام می شود و در شهرستان کاربر باید از طریق پست بسته را برای الف بازار ارسال نماید.

هزینه ی بازگشت کالاهایی که کاربر مایل به مرجوعی سلیقه ای آنها می باشد، بر عهده ی خود کاربر می باشد.

تعویض کالای مرجوعی تنها در صورتی امکان پذیر است که کالا در انبار مرکزی الف بازار موجود باشد. در غیر این صورت پس از مرجوع شدن کالا، هزینه برگشت داده می شود.

درچه حالتی می‌توانیم از ضمانت بازگشت کالا استفاده نماییم

وجود ایراد در کالای دریافت شده

در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، کاربران عزیز حداکثر طی ۷ روز (پس از دریافت کالا) باید مورد را به تیم پشتیبانی الف بازار اطلاع دهند. تیم پشتیبانی الف بازار پس از بررسی مورد اعلام شده، راهنمایی‌های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام می‌دهند.

 

مغایرت کالای دریافت شده با سفارش

درصورت مغایرت کالای دریافت شده با اطلاعات مندرج در سایت کاربران عزیز حداکثر طی ۷ روز (پس از دریافت کالا) پس از دریافت کالا باید مورد را به تیم پشتیبانی الف بازار اطلاع دهند. تیم پشتیبانی الف بازار پس از بررسی مورد اعلام شده، راهنمایی‌های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام می‌دهند.

 

انصراف از خرید و عودت کالا

درخواست انصراف از خرید فقط تا ۷ روز پس از دریافت سفارش توسط کاربر امکان پذیر می‌باشد. پس از آن به هیچ وجه امکان انصراف از سفارش و عودت کالا وجود نخواهد داشت. در صورت انصراف از خرید کل سفارش، باید محصولات در بسته بندی الف بازار و به همراه فاکتور و هدایا عودت داده شود، در غیر اینصورت امکان عودت و بازگشت کالا امکان پذیر نمی‌باشد .

 

هزینه بازگشت کالا

در صورتی که کالا دچار ایراد بود یا با اطلاعات مندرج در سایت تطابق نداشت هزینه عودت کالا بر عهده الف بازار می‌باشد، بنابراین پس از بازگشت کالا به الف بازار باید تصویر برگه پستی را برای پشتیبانی الف بازار ارسال نمایید؛ در صورت عدم داشتن فاکتور پستی امکان عودت هزینه ارسال وجود نخواهد داشت.

 

*** در صورت انصراف از خرید که شامل هیچ کدام از موارد فوق نباشد، هزینه عودت کالا بر عهده مشتری می‌باشد.

 

شرایط عودت وجه

پس از بازگشت کالا به انبار الف بازار و بررسی توسط تیم تضمین کیفیت و تایید شدن مشکل، کاربر موظف است تا اطلاعات کارتی که با فرد سفارش دهنده مطابقت دارد را به پشتیبانی ارائه دهد. عودت وجه پس از ثبت درخواست طی ۲۴ الی ۷۲ ساعت انجام خواهد شد.

 

نحوه ثبت درخواست مرجوعی

جهت ثبت درخواست مرجوعی و بررسی توسط همکاران پشتیبانی لطفا از طریق شماره تلفن ۰۲۱۲۲۲۰۷۹۵۱ و یا شماره واتس اپ ۰۹۳۳۷۰۰۷۱۷۹ ، شماره ی سفارش، تصویر کالای مد نظر و شرح مشکل را برای ما ارسال فرمایید تا بررسی های لازم انجام و نتیجه در اسرع وقت اطلاع رسانی شود.

 

حفظ حریم خصوصی

هدف الف بازار حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران و مشتریان خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد. به همین منظور الف بازار برای ارائه خدمات خود نیاز به اطلاعاتی از کاربر دارد که در فرم ثبت نام و پروفایل باید آن‌ها را تکمیل نماید. حفاظت از این اطلاعات بصورت کامل در بانک اطلاعاتی الف بازار انجام می شود. الف بازار اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه آن به فرد، سازمان یا نهاد دیگری باشد. کاربران باید توجه داشته باشند اطلاعات هویتی ثبت شده در نام گیرنده سفارش نظیر نام، شماره تماس و آدرس هر مرسوله به همراه آن در اختیار شرکت پست جمهوری اسلامی‌ ایران و شرکت‌های طرف قراداد ارسال مرسولات به منظور ارسال سفارش قرار می‌گیرد. الف بازار در راستای قوانین خود این اختیار و اجازه را دارد تا نظرات و پست‌های ارسالی از سمت کاربران را ویرایش و حذف نماید و چنانچه مطالب و نظرات ارسالی کاربران مشمول مصادیق مجرمانه باشد، الف بازار این اجازه را دارد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر پیگیری قانونی نسبت به آن انجام دهد.